Såg en artikel i Expressen där man skriver om att Svenska politiker nobbar Saab.
Men det intressanta är att man skriver on Lars Leijonborg:
Leijonborg har Volvo
Högskole- och forskningsminister
Lars Leijonborg: Volvo S60.
Berggrens kommentar: Ett riktigt bra val. Men byt nästa år till den snålare S60 Driv-e.
Om jag inte missminner mig har han en Volvo S60 Bi-fuel!
Så enligt denne journalist skulle en S60 Drive-e (en Dieselbil)
vara ett bättre val än en S60 Bi-fuel (en Biogasbil)?
Mats wrote:Såg en artikel i Expressen där man skriver om att Svenska politiker nobbar Saab.
Men det intressanta är att man skriver on Lars Leijonborg:
Leijonborg har Volvo
Högskole- och forskningsminister
Lars Leijonborg: Volvo S60.
Berggrens kommentar: Ett riktigt bra val. Men byt nästa år till den snålare S60 Driv-e.
Om jag inte missminner mig har han en Volvo S60 Bi-fuel!
Så enligt denne journalist skulle en S60 Drive-e (en Dieselbil)
vara ett bättre val än en S60 Bi-fuel (en Biogasbil)?
Suck...hela artikeln känns bara populistisk. Det handlar mer om att tala om hur dåliga våra politiker är och mindre om miljön, känner jag. Typiska sjukan som journalister har nu för tiden, att försöka visa sig duktiga på andras bekostnad, trots att den egna kompetensen är riktigt låg. Man undrar lite vad de egentligen lär ut på journalisthögskolan...
Det finns en anledning till att jag aldrig köper någon av de två ledande f.d. kvällstidningarna! (Bortsett den dag då TV-bilagan finns med! )
Den kommer kanske inte att heta just så, men enligt Volvos hemsida
Volvo wrote:
CO2-utsläpp på 119 g/km
Den motor som Volvo Personvagnar valt för Volvo S60 Concept är en fyrcylindrig, 1.6-liters bensinmotor med högeffektiv GTDi-teknik (Gasoline Turbocharged Direct Injection) och 180 hästkrafter.
I en konventionell bensinmotor sprutas bränslet in i insugningsröret före insugningsventilerna. Direktinsprutning innebär att bränslet sprutas direkt in i förbränningsrummet under högt tryck.
GTDi-motorn i kombination med en rad andra tekniska åtgärder gör det möjligt att pressa ner utsläppen av koldioxid till 119 g/km (5,0 l/100 km).
Volvo Personvagnars första produktionsbil med GTDi-teknik kommer att introduceras under andra halvan av 2009.
Inte illa för en bensinmotor i en så stor bil, hoppas denna motorn kommer som gas variant också.
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012