Ingen slogan för min del heller.
Jag skickar upp ett förslag (en bild alltså) snart på biogas och kanske även biogasbil.
Ska man klistra dekalen på in- eller utsidan av bakrutan?
Det blev visst hårdare i skrift än det var tänkt. Svårt det där med att skriva med nyanser.
Har tänkt på hur kul det skulle vara att se minen på den som försöker slanga min bil. *flin* Ytterligare en fördel med gasbil!
Dekal som klistras på insigan skulle f.ö. inte funka för mig heller. Jag har iofs tonade rutor från fabriken så de är väl inte precis svarta, men det är svårt att läsa igenom.
God idé med dekal.
Vad tros om "Bi-fuel, -Biogas/Bensin". Har sett flera bilar med sådan dekal.
Det kan vara bra att det framgår att man kan köra på både gas och bensin. Tror att det fortfarande är många som inte vet det och inte tror att man kan ha gasbil om man har långt till macken eller ska köra långkörningar.
Det finns också magnetdekaler, som man kan sätta varsomhelst på bilens plåt.
Hej
För den som ändå inte är ängslig över att förmedla en tanke om att det inte är en slump vad man kör på så kan man på adressen nedan kolla in en propagandadekal. Den har Östersunds kommun tagit fram och jag antar att de inte håller i dem allt för hårt.
Jag är positivt inställd till en dekal som s a s förmedlar något, väcker någon tanke, provocerar. Att bara skriva "Biogas" är ju informativt och i bästa funkisstil, men det kan gärna få vara något mer.
Pelle Persson wrote:Hej
För den som ändå inte är ängslig över att förmedla en tanke om att det inte är en slump vad man kör på så kan man på adressen nedan kolla in en propagandadekal. Den har Östersunds kommun tagit fram och jag antar att de inte håller i dem allt för hårt.
Häromveckan pratade jag med en kille på Svensk Biogas i Linköping för att höra om de hade några biogas-dekaler.
För närvarande har de enbart dekaler med reklam för Svensk Biogas AB, men de hade "på agendan" att ta fram ett paket med dekaler för den som vill göra reklam för biogas som sådant - alltså inte för bolaget. När de har tagit fram dekalerna skulle de meddela sina tankkortskunder via fakturan. Vad de hade för tidplan vet jag inte.
Man kan klippa bort reklamen för företaget och ha kvar själva budskapet.
Jag har två dekaler på bilen. På den ena står det "Biogas - Ren Drivkraft" på och på den andra "Biogasbil".
Jag mejlade och frågade ett antal företag och komuner, och dom skickade hen ett antal dekaler. Sedan klippte jag bort företagsloga och behöll som sagt budskapet.
Göran wrote:
Biogas för en gladare miljö och plånbok
Tycker den låter bra.. Jag är på i detta projektet också.. Men som nån föregående talare sa.. Jag har oxo kol-svart bakruta så måste sätta dekalen på utsidan..
Tycker Biogas låter som en bra dekal också.. Men jag gillar även slogans om den nu går att få riktigt bra....
OK, det verkar inte hända så mycket med klistermärket. Då har jag ett förslag: Jag skulle kunna tänka mig att ha forumgasloggan, den från startsidan för Forumgas, på bilen. Den tycker jag också säger att jag kör gasbil.
torkel:
Hur menar du? Bara forumgasloggan eller med stora bokstäver "BioGas" och sedan en mindre för forumgas?
Om man bara använder forumgasloggan så undrar jag om någon förstår vad det handlar om.
Mandus var tydligen sugen att göra klart dekalen (han som gjort designen till portalen), mailade mig för någon vecka sedan, men jag sa till honom att han fick lugna sig till efter jul
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04