Det var mest "gamla" nyheter om att de jobbar på att utöka kapaciteten lite här och där samt en massa strykande medhårs att vi är så bra som kör gasbilar (som om vi inte visste det redan

En sak som var en "ny" nyhet för mig är att Stockholm, i mitten av nästa år, kommer få LNG via en terminal i Nynäshamn. Detta kommer då vara en backup för när biogasproduktionen halkar efter. Jag säger som den gode Gert Fylking: "ÄNTLIGEN!!!!"
En intressant sak som också nämns är att de effektiviserar transporten av biogas till Stockholm genom att de köpt in fler flak, men också att dessa har en ny teknik som gör att de får med 3 ggr mer gas per transport. Är det någon som vet vad denna teknik innebär? Detta borde ju också sänka priset på biogas om de håller fast vid att biogaspriset följer bensinpriset på grund av att transporterna går med diesellastbilar.

Det mest positiva med det här brevet tycker jag att det är hela fyra aktörer som är upphovsmän! I kristider krävs allianser, även om man i normalläget är bittra konkurrenter, och nu har alltså AGA, Energigas Sverige, E-On och Stockholm Gas gått ihop för att visa oss som lider att de jobbar gemensamt för att lösa problemen. Det är positivt i mina ögon, så länge det håller.
Det är kanske inte är slutet på problemen, kanske inte ens början på slutet...men det kanske är slutet på början!

Mvh
/Fred
P.s Om så önskas kan jag scanna in dokumentet om någon som vill läsa det inte fått det i låddan. D.s