Stationen matas med flytande biogas och är allstå inte ansluten till gasnätet som de flesta andra stationerna i Göteborg är. Priset för gasen är högre än på deras andra stationer i Göteborgsområdet och jag tycker att jag märker skillnad på den biogasen jämfört med den vanliga fordonsgasen, bilen är inte lika pigg vilket får mig att tro att det är biogas som inte spetsats med propan. Det är heller inte riktigt samma fart på tankningen som på de ledningsmatade traditionella stationerna men det är väl en intrimningsfråga. Här är ny oprövad teknik så man får väl som kund ha lite överseende.
Det är en rätt maffig station med stor tank som syns från motorvägen, väl belyst nattetid så att Fordonsgas-loggan syns, där är kyltorn(?) och en rad med kompressorhus etc. Trots det högre priset mm så tar jag tacksamt emot det ökade tillgängligheten och tankar där när jag behöver. Jag passerar nu 8 stationer på väg till jobbet och lika många på hemväg då... Majoriteten av dessa ligger bra vid de stora lederna, ett par kräver några hundra meters körning extra för man ska nå dem från motorväg/trafikled. Känner mig rätt lyckligt lottad