Nu tänkte jag slänga ut en fråga till er angående problemet med skummisar som slangar bilar på bensin. Ännu så länge är jag inte så orolig då jag parkerar min bil i låst garage men eftersom vi planerar att flytta så kan problemet bli reellt. Dit vi eventuellt ska flytta kommer jag inte kunna ha bilen i garage utan är hänvisad till obevakad, öppen, parkeringsplats.
Då kommer genast farhågorna om inbrottsförsök och just slangning av bensin. Eftersom våra bilar inte har så mycket bensin även om de är fulltankade så skulle det ju vara bra att informera skummisarna om detta innan de själva upptäcker det genom att bryta upp tankluckan. Därför tänker jag mig att sätta någon typ av dekal på utsidan av själva tankluckan. Första tanken är att bara använda en Dyno och skriva en text typ: "Endast biogas" i lite "officiellt" typsnitt men jag tror att det kan vara bra med någon slags symbol också.
Har ni några förslag? Det finns ju lite blad och andra grejer men man måste ju tänka på att det inte brukar vara några ingenjörer som slangar bensin så det bör ju vara så tydligt och enkelt som möjligt. Dessutom kanske inte alla skummisar kan läsa, varken svenska eller andra språk...

Vad tycker ni och om ni har några idéer så får ni gärna hänvisa till var det går att få tag i dekalerna!
Mvh
/Fred