Ni har väl sätt mig härja runt på forumet ett tag nu. Så det är väl hög tid att jag gör en presentation av mig och min miljöbil.
29 år från småstaden Nybro mitt i Glasriket och nära till havet. Jobbar för tillfället som utbildare och undervisar i schemaläggning- och personalhanteringsprogram. Spännande jobb med mycket resor. Man kan tro att jag då åker omkring i min fina miljöbil för alla dessa resor, men jag håller mig faktiskt mest till tåget. Miljövänligt och skönt att slappa eller jobba lite på restiden.
Jag har varit intresserad av miljön så länge jag kan minnas, men det är i och med mitt köp av miljöbil som jag verkligen börjat engagera mig hårt. Jag flyger bara i nödfall, jag har bara lågneregilampor hemma, jag har aldrig aparater i standby, jag sorterar sopor och återvinner. Jag pushar min omgivning att bli miljövänliga och klimatneutrala och hittills har jag fått mina föräldrar att switcha till lågenergilampor. Jag övertalade dem att installera jordvärme i huset när det var dags för nytt värmesystem osv osv osv.
Så till min bil då. Den är fin den:) En svart Volvo V70 Bi Fuel med ljus skininredning och lister i mörk träimitation. Mer än så är det väl inte säga om själva bilen. Ska försöka ladda upp en bild vid något tillfälle (är ej hemma nu)
Min stora utmaning just nu är att påverka politiker och beslutsfattare att kraftigt öka antalet biogaspumpar i Kalmar län. Vi har EN pump i hela länet vilket gör det svårt att ta sig runt på biogas. Som tur är bor jag relativt nära pumpen, men det är en extraresa varje gång det ska tankas. Hittills har jag med jälp av miljöfordon syd jobbat med påtryckningar på Nybro kommun, men det går segt. I helgen var det miljöbilsseminarium i Kalmar, tyvärr kunde jag inte delta, men hade gärna velat för att få träffa lite politiker.
Thats all about me