Säkring 16 brinner i min bi-fuel när motorn kopplar om till gasdrift. Motorn dör eftersom gasdriften förblir inkopplad. Kopplas sedan bensindriften in igen går bilen på bensin. Som en följd av att säkringen går kommer naturligtvis ett felmeddelande om ljusproblem. Detta meddelande försvinner när ny säkring kopplas in och felet återkommer inte förrän nytt försök görs att koppla in gasdriften.
Sitter felet i tryckregulatorn eller gasinjektorerna eller någon annanstans ?
Säkring brinner vid inoplling av gasdrift volvo V70 - 05
Hur ser det ut i säkringslådan för säkring 16 samt vilket ljus är det den varnar för?
Anledningen till mina frågor är att det kanske är något enklare fel än själva gasdriften. Hade problem med säkring nummer 5 i min W124 för några år sedan, visade sig att säkringsdosan hade ärgat igen på just den positionen och säkringen hade koppling till ett av bakljusen.
Efter rengöring av lådan och ny säkring försvann problemen, det var snart 19 000 mil sedan.
Anledningen till mina frågor är att det kanske är något enklare fel än själva gasdriften. Hade problem med säkring nummer 5 i min W124 för några år sedan, visade sig att säkringsdosan hade ärgat igen på just den positionen och säkringen hade koppling till ett av bakljusen.
Efter rengöring av lådan och ny säkring försvann problemen, det var snart 19 000 mil sedan.