Miljöpartiet är emot biogas!!!!!

För diskussioner som spänner över flera fält.
Post Reply
agr
Posts: 13
Joined: 2008-04-03, 13:41

Miljöpartiet är emot biogas!!!!!

Post by agr »

I går kväll i Knivsta kommunfullmäktige röstade miljöpartiet mot en motion om att kommunen ska börja ta hand om avfall i kommunen och röta det till biogas.

:evil:

Kan någon i MP:s ledning ta knivstamiljöpartisterna i örat!!!!
__________________
VW Touran ecofuel 07
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Re: Miljöpartiet är emot biogas!!!!!

Post by Sven »

agr wrote: Kan någon i MP:s ledning ta knivstamiljöpartisterna i örat!!!!
De borde inte bara tas i örat, de borde uteslutas ur partiet! :evil:
Opel Zafira CNG -08
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Månne ytterligare ett bevis på att det inte är miljöförstörande bilar Miljöpartiet är emot utan det är BILAR de inte vill ha, punkt slut! :evil:

Om de fick som de ville så skulle vi alla åka omkring i häst och vagn.
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

Nu överdriver du, Fred!

En del Miljöpartister är flummiga och emot all teknikutveckling, men det finns också vettigt folk i partiet. Jag är övertygad om att en majoritet tycker att bilen är ett bra transportmedel.
Opel Zafira CNG -08
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Må så vara Sven men när ledningen har den inställningen så påverkar det väldigt mycket hur partiet agerar.

Jag har skrivit i en annan tråd vad Mona Sahlin berättade att Maria Wetterstrand sagt under förra regeringens sammarbetsförhandlingar inför senaste valet. Ekots reporter frågade hur det gick och då sa Sahlin att: "Jo, det går bra...men det är lite svårt ibland...som till exempel när jag pratade med Maria Wetterstrand om framtidens bilar. Jag frågade om det inte var ok med bilar som inte avger några miljöfarliga ämnen...hennes svar blev, Nej vi ska inte ha bilar...då är det lite svårt att driva förhandlingar om hur vi ska lösa vägfrågor..." (OBS, detta är löst citerat ur mitt minne, men innebörden var precis detta.)

Jag har personligen hört Maria Wetterstrand säga under ett seminarium angående framtidens miljöbränsle att "Milkostnaden skall vara densamma, oberoende vilket bränsle man väljer". Detta var relativt nyligen och jag skrev ned ordagrant vad hon sa för att vara säker på att kunna hänvisa till det senare. Med en sån inställning KAN man inte vara annat än bilfientlig!!

Senaste exemlpet, som jag sett, var en debatt i SVT där alla partiledarna deltog. När ämnet miljöbilar avhandlades svarade Mona Sahlin på frågan om miljöbränslen: "Vi måste jobba för att ta fram hållbara miljöbränslen och minska förbrukningen på våra fordon...för det är ju inte bilarna i sig som vi vill åt!" varpå hon tittade menande på Maria Wetterstrand.

För mig så är dessa exempel allt för tydliga för att inte tas på allvar. Varför är miljöpartiet så lågmälda när det gäller miljöbränslefrågan medan de propagerar högljudt mot alla satsningar på väginfrastrukturen?

Jag tror, att om vi hade ett miljöparti, med vågmästarroll, som var positiva till bilar men som jobbade för att få fram miljövänliga alternativ så skulle vi ha betydligt bättre biogasinfrastruktur och många fler biogasfordon i vårt land!

Personligen är jag övertygad om att Miljöpartiet (åtminstone Maria Wetterstrand med gelikar) har en dold agenda. De verkar i skymundan för att sabotera allt som är positivt för bilar och bilister, vare sig det är miljövänligt eller inte. De vet om att de skulle tappa enormt mycket väljare om de gick ut med vad de verkligen tycker om bilar så därför mörkar de...men detta är bara min personliga uppfattning. :)

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Jimmy
Posts: 88
Joined: 2008-08-31, 09:12
Location: Skellefteå

Post by Jimmy »

I Miljöpartiet ryms precis som i alla andra partier många olika åsikter.

Om drivmedel säger miljöpartiet bl.a:

"Vi måste använda mindre fossila bränslen och gå över till förnyelsebara alternativ. Vi behöver miljövänligare bränslen. Vi vill se en utveckling i hela landet så att det finns distribution, tillgång på miljöbilar och miljöbättre drivmedel."
http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdn ... mber=69288

Miljöpartiet har vid upprepade tillfällen lyft fram biogasen som ett drivmedel som vi ska satsa på. Att några lokalpolitiker i Knivsta har en annan åsikt är både märkligt och trist.

Vad Maria Wetterstrand anser om bilen som transportmedel har jag ingen aning om. Peter Eriksson som är bosatt ett par mil utanför Kalix lär inte vara för ett avskaffande av bilen.
Biogas till Norrland!

Volvo V70 Bi Fuel -04
Volvo S60 Bi Fuel -07
User avatar
Gaston
Posts: 8
Joined: 2007-10-12, 14:03

Maria har själv etanolbil

Post by Gaston »

Maria Wetterstrand har själv bil, en Ford Focus Flexifuel som hon skaffade för något år sen eller två.
Volvo S60 Bi-Fuel 2004
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Maria har själv etanolbil

Post by Fred »

Gaston wrote:Maria Wetterstrand har själv bil, en Ford Focus Flexifuel som hon skaffade för något år sen eller två.
...och det skulle vara ett bevis för att hon inte är bilfientlig menar du?

Det finns otaliga bevis för att människor i allmänhet, och politiker i synnerhet, inte lever som de lär...

Förövrigt tillhör jag själv en av dem. Jag må vara emot många saker i vårt samhälle men jag har valt att leva i det och gör därför en hel del saker som är emot min egna övertygelse. Skillnaden är att jag inte hycklar om det, jag står för det.
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Post Reply