Nya kombimodeller

Diskussioner om specifika bilmodeller.
Post Reply
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Nya kombimodeller

Post by Johan »

Vi som får fordonsgas nyhetsbrev (alla kan prenumerera) fick idag veta att en VW Passat Ecofuel, gasdriven på 150hk är på väg. Detta tyckte jag var så intressant att jag ville skriva det även här.
Inscannad sida från Auto Motor & Sports: http://www.fordonsgas.se/pdf/0033_001.pdf
Det är sedanversionen som visas, men fordongas spekulerar i att även en kombiversion borde vara på gång.
Passaten brukar få ett högre totalbetyg än Volvo V70n i biltidningstester, även om den inte rår på V70n i dess paradgrenar (förarergonomi, framstolar, komfort).

Vidare läste jag igår att även Opel Vectra är på väg med gasmotor. (Ännu en bil i V70ns storlek).
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
turbofolkan
Posts: 14
Joined: 2007-01-15, 18:34
Location: Kungälv

Härligt!

Post by turbofolkan »

Med fler alternativ, så blir vi fler! :lol:
Sverker

VW Golf Variant 2.0 BiFuel
Citroen Picasso 1,6 Hdi
VW Typ2 T2b
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Re: Nya kombimodeller

Post by åsaboe »

Johan wrote:Vi som får fordonsgas nyhetsbrev (alla kan prenumerera) fick idag veta att en VW Passat Ecofuel, gasdriven på 150hk är på väg. Detta tyckte jag var så intressant att jag ville skriva det även här.
Inscannad sida från Auto Motor & Sports: http://www.fordonsgas.se/pdf/0033_001.pdf
Det är sedanversionen som visas, men fordongas spekulerar i att även en kombiversion borde vara på gång.
Passaten brukar få ett högre totalbetyg än Volvo V70n i biltidningstester, även om den inte rår på V70n i dess paradgrenar (förarergonomi, framstolar, komfort).

Vidare läste jag igår att även Opel Vectra är på väg med gasmotor. (Ännu en bil i V70ns storlek).
Perfekt! Då behöver man inte åka till VW-handlaren och fråga när Passaten kommer med gasdrift. :D

Då undrar man - i alla fall jag - hur länge Volvo håller fast vid sin nedläggning av Bi-Fuelmodellerna.
BifuelManiac
Posts: 227
Joined: 2006-09-18, 09:44
Location: Stockholm

Post by BifuelManiac »

Hehe... maila länken till Volvo. :lol:
Post Reply